Protestantse Gemeente Zonnemaire

Programma Oogstpalet 2023

Oogstpalet van Klank en Kleur op 4 en 5 november 2023

Muziek door Nut en Uitspanning op de zaterdagavond en de orgelbespeling op ons Flaes orgel door Kees van Felius en het gitaarspel en de zang van Arjen en Cathelijne de Jongste op de zondagmorgen vormen de Klank van dit Oogstpalet.
Een expositie van onze dorpsgenote Ria van Felius en de Oogsttafel de bloemstukken en de ruim 35 fruitbakjes geven de Kleur aan dit tweedaags Evenement.
Vrijdagavond 19.30 opent de voorzitter van de Evenementen Commissie Wim Hanse het 21e Oogstpalet van Klank en Kleur.
In het kader van de afsluiting van hun Jubileumjaar ter gelegenheid van hun 150 jarig bestaan verzorgt harmonievereniging "Nut en Uitspanning" uit Zonnemaire een concert onder leiding van hun dirigent Cathy Kotoun uit Zierikzee. Tevens zullen er gedurende dit concert een aantal prijzen van hun Jubileum loterij worden getrokken. Voor de pauze spelen zij : Highland Cathedral - A Musical Fantasy - Stange noise Festival- Forces of the Sea en daarvan het derder deel The Forces of Attraction en de statige mars Pentland Hills.
In de hierop volgende pauze is er in de kerkzaal voor iedereen gratis koffie - thee of frisdrank.
Na de pauze spelen ze nog : Magnolia - Antarctica - So Many Lives - Coldplay in Symfonie en tot slot de Zonnemairse Jubileum mars.
Na het concert zal Wim Hanse de dankwoorden uitspreken aan de harminievereniging en de exposant en de makers van de Oogstafel en de vele fruitbakjes. Daarna vertrekt Nut en Uitspanning en diegenen die er bij willen zijn naar dorpshuis "de Maire" waar onder het genot van een hapje en een drankje hun jubileumjaar NenU 150 echt wordt afgesloten en de rest van de prijzen van de Jubileum loterij zal worden getrokken.
De Expositie betaat uit werken van Ria van Felius geboren in 1947 in Dreischor en na de watersnoodramp van 1953 getogen in Zonnemaire. Na wat omzwervingen woont ze sinds 2016 weer in Zonnemaire. Hoewel tekenen en aquarelleren altijd wel bij haar aanwezig waren is ze sinds haar terugkeer in Zonnemaire pas goed losgebarsten.
Over haar werk zegt Ria : De keus voor kleurpotloden is eenvoudig je legt ze neer en pakt ze weer op terwijl je tussendoor iets anders doet, geen opgedroogde kwasten of onverwachte vlekken. Kleurvaste potloden vol pigment, mooi papier en een puntenslijper meer is er niet voor nodig. Kopen kan en ingelijst en wel heb je iets origineels, nergens anders verkrijgbaar, nooit gekopieeerd of afgedrukt. Iedereen is altijd welkom bij mij aan huis, om eens te kijken, iets uit te zoeken als cadeau of gewoon voor jezelf. Hier exposeer ik slechts een klein gedeelte van mijn werken, de rest kunt u bij mij thuis bekijken.

Bij de uitgang van de kerk wordt een "open schaal" collecte gehouden ter bestrijding van de kosten.

Zondagmorgen 10.00 uur is er hier de Dankdienst voor Gewas en Arbeid. Voorganger is onze eigen predikant Ds. Marjan Riedijk. Organist is Kees van Felius en Arjen en Cathelijne de Jongste zullen met gitaarbegeleiding enkele liederen ten gehore brengen. Het thema van de dienst is : DO LITTLE THINGS WITH GREAT LOVE.

Na de deinst is er gelegenheid tot napraten onder het genot van een kopje koffie - thee of een frisdrankje en daarna mogen de kerkgangers ieder een deel van de producten van de oogstafel meenemen. Vervolgens zullen bij de ouderen vanaf 70 jaar die bij onze kerk horen fruitbakjes worden bezorgd.

Wij nodigen u van harte uit een of meerdere onderdelen van dit Oogstpalet van Klank en Kleur 2023 bij te wonen.

Evenementencommissie Protestantse kerk Zonnemaire

Kerkdienst Stille Zaterdag
datum en tijdstip 30-03-2024 om 20.00

PAASDIENST